Hőhídmentesítő festék?

2017.10.18

Kíváncsi vagyok, hogy volt e már negatív vagy pozitív tapasztalatotok hőszigetelő festékekkel és, hogy gondolkodtok e Ti is ilyen megoldásban.

Kipróbáltam két féle megoldást, amit most megosztok veletek. A kerek történethez hozzá tartozik, hogy egy magyar festékgyár értékesítési vezetője vagyok és mellette működtetek egy festék szakmai portált is. Feleségem nagy örömére, folyamatos termékfejlesztésben vagyunk és természetesen tesztelni szükséges mielőtt hozzátok kerülnének a festékeink 

A fal, a garázs és a lakást elválasztó, vályog téglából, utólag épített fal. A fal hideg és az alsó részein ledobta/ledobja a glettet, amint a képen látszik. Szerintem nem a nedvesség jön fel a talaj felől, hanem nagyon húz a fal és lecsapódik a pára az alsó, értelemszerűen hidegebb falrészen. Már javítottam páraáteresztő glettel, ami letáskásodott 3-4 év alatt. Most csak leszedtem a leváló részeket és nem javítottunk glettel az idő rövidsége miatt.

Technológia: az üreges gömbök, természetes ásványi oxidokból, magas hőmérsékleten előállított, ipari kerámia. A kerámia hűlésekor, a gömbök belsejében, eltérő mértékű vákuum keletkezik. Lényeg a vákuumban rejlik, mint hővezetést gátló közeg biztosítja a hővédelmet.

Tehát fogtunk egy marék gömböcskét és beletettük egy speciális páraáteresztő kötőanyagba és így egy glettelhető masszát kaptunk.

Ezt a masszát 1/4 kevertem most össze Valmor Air Flow 3/4 festékünkkel. A festékanyag össze keverhető pár perc alatt, pici 1-3mm-es csomók azért maradtak, de nem volt vészes.

Az anyag viszonylag vastag/sűrű lett, hengerrel is felhordható, de picit nehézkes, ráadásul nálunk a még fennmaradt lazább réteget könnyen letépte a henger okozta vákuum, így maradt az ecset.

Sima stabil felületen, vakolaton gipszkartonon jól hengerezhető, picit dorozsmás a felület, de elmegy.

Az egy liter festékanyag 3 rétegben pont elegendő 3m2-re, többre nem is tudnád kihúzni.

Szépen fed már két rétegben, a képeken látszik a kiindulás és a 3. réteg, ez azt jelenti, hogy felkerült a falra kb 1/4mm hőszigetelő festék. Kézzel tapintva a hideg fal és a festett fal közt érezhető a különbség és hát ez a fontos, mert ha megszűnik a páralecsapódás, megszűnik a penész is. 😊

Vastagon felhordva a masszát, tök egyértelmű a hatás.

Amikor a masszát húztam két éve (pöttyös bögrés kép), akkor spaklival hordtam fel, majd vizes ecsettel egalizáltam a felületet, persze egy hullámos vályogfalat nem egyszerű gletteni, pláne simára. 2 éve készítettem el, kb1,5mm vastagon, egy méter magasan, a szintén vályogfalu irodám egyetlen északi falán, tehát a teljes szoba külső falaztának kb1/5 részét gletteltem le. Konkrétan 1,5 C° nyomtam feljebb a fűtést és ugyanannyiszor kapcsolt be a kazán mint a felkenést megelőző napon. Természetesen az igazsághoz hozzátartozik, hogy glettelve vastagon, kicsit húzós az ára, de a pénz mindig a legkevesebb. ☹

Várom véleményeteket és azt tudom ígérni, hogy aki hozzászól értelmesen, amikor kijövünk festékünkkel, akkor annak önköltségi áron biztosítok egy liter mintát.

Persze mindenkit az ár érdekel, egyenlőre engem is, még megy a matek, de posztba írni fogom, ha megvan.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el