Fincsi házi zsemle

2017.09.26

Van amire érdemes időt szánni

Bevallom, hogy amióta ezt a zsemlét sütöm, nem vettem boltban pékárut. Nekünk nagyon bejön, még a fiamnak is aki kerülte a szénhidrát ilyen irányú bevitelét.

Hozzávalók:

35 dkg búzaliszt

10 dkg sokmagvas kenyérmix (vitamill)

2,5 dkg élesztő

1,5 dl tej

1,5 dl víz

2 csapott kávéskanál só

5 dkg vaj

A tejet a vízzel együtt megmelegítem, belemorzsolom az élesztőt és egy kicsi cukrot teszek hozzá amíg az élesztő életre kel kimérem a többi anyagot. A vajat mindig felolvasztom. Összedolgozom a hozzávalókat, majd 1 órát kelesztem. Ezután lisztezett deszkára borítom finoman átdolgozom és egy rudat sodrok belőle. Ebből a mennyiségből 10 db zsemlét tudok készíteni. A magam részéről nem bonyolítom túl a dolgot, mert amikor levágom a zsemléhez az adagot egy kicsit meghengergetem és sütőlemezre teszem (így lesz hasonló formája mint a vágott zsemle)

Így még kelesztem legalább fél óráig letakarva. A sütőt már a sütés megkezdése előtt 15 perccel bekapcsolom 200 C-ra és az aljába kis lábosba vizet teszek, mert a gőzös sütő elengedhetetlen a fincsi zsemléhez. Kb. 25-30 percig sütöm és amikor kiveszem azonnal megkenem vízzel a tetejüket. 

Egyszerűen isteni! És még egy apró trükk, amivel minden nap friss zsemlét eszünk: (tudom kb. mennyi zsemle fogy el 2 nap alatt) így a "felesleget" le szoktam fagyasztani. Amikor szükség van rá előveszem, amikor kiolvad olyan mint ha aznap sült volna!

Jó étvágyat!

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el